8 Şubat 2011 Salı

Zeynep Bebek İçin

Kafamın içi çok karışık, zihnimin duru bir su gibi olmasını istiyorum. Böyle anlarda balkona çıkarım temiz hava isterim. Nefes alırım. Durağan bir göl görüntüsü getiririm zihnime. Sadece bir göl düşünürüm, hareketsiz. Duruyor, öylece, durağan,,

 Durdu bak.

Dün akşam iş çıkışı kocamla Tıp Fakültesine gittik, Zeynep Bebek orada yatıyor, çocuk hemo/onko kliniğinde. İki hafta evvel başında bir beze çıkmış, annesi hemen doktora götürmüş, doktor bir yere vurmuştur herhalde dert etmeyin demiş. İki gün sonra gözünün altı morarmış Zeynep Bebek’in, yine gitmişler doktora. Doktor bu kez kan tahlili istemiş ve doğru fakülteye sevk etmiş. Lösemi şüphesiyle. Teşhis fakültede netleşmiş. Zeynep Bebek lösemi, ALL imiş. Hemen kemoterapiye başlamışlar. Şu an tedavi altında. Bugün port takılacak kuzuya. Bilekleri şişmiş, artık damar yolu bulmak ciddi zorlamış bebeği.

Zeynep Bebek ve annesi Tuğba teyzemin hemen kapı komşuları oluyorlar. Bizim mahallemize çok yakın evleri. Zeynep; 2007 Mart doğumlu, kara böcük sevimli bir kız çocuğu. Gilbert’ı çok seviyor, evcilik oynamaya bayılıyor. Tuğba çalışan bir anne. Güçlü bir anne, akıllı bir anne. Erdal ailesine sahip çıkan bir baba, ilgili bir baba, kesinlikle edilgen değil. Bu hastalık onlara hiç yakışmadı: (

Zeynep’in ayrılık kaygısı oluşmuş hastaneye yattıklarından bu yana. Annesinin kucağından yanından saniye ayrılmıyor. Annesi kalıyor onunla. Babacık’ı istemiyor, çok korkuyor. Dün akşam Tuğba ile beş dakika konuşayım dedim, Zeynep bas bas bağırdı annecim lütfen beni bırakma diye. Anne nefes alamıyor şu aşamada. Bir buçuk ay daha yatacaklarmış, doktorları öyle bir kemo planı yapmış, dilerim cevap verir Zeynep’cik.

Buraya bunları niye yazıyorum: Tuğba benden tek bir şey istedi. ‘’Dua’’. Maddi olarak hiçbir sıkıntıları yok çok şükür. Sadece dua istedi. Bir internet sitesinde yazıyorum Tuğba’cım neye ihtiyaç varsa duyurayım dedim. Kan / trombosit vs. vs. Sadece dua istiyorum dedi, lütfen bizim için dua edin diye ekledi. Okunduğumu biliyorum, burayı okuyan hanımlar, beyler; Bu akşam yatmadan evvel duanızda Bursa Uludağ Üniversitesinde yatan Zeynep Arı Bebek’in adını telaffuz eder misiniz? İnançsız olan arkadaşlarım sizde secret/şans/enerji yollar mısınız Bursa’ya? Böyle pozitif bir enerji çemberi oluşturabilir miyiz şu aşamada?

Kafamı çalıştırmaya çalışıyorum aklıma sadece bir hediye paketi götürmek geliyor. İçine boya kalemi, kağıt, oyuncak, calliou dvd’si, çıkartmalı bir kitap, çikolata koyacağım. Başka ne yapacağımı bilmiyorum. Her türlü öneriye açığım, birlikte düşünelim: akıl akıldan üstündür. Anne henüz Zeynep’i dışarı çıkartmaya cesaret edemiyor enfeksiyon riskinden ötürü. Biraz iyileşsin kuzu kızımla buluşturup beraber oyun oynamalarını sağlayacağım.

Ne yapabiliriz arkadaşar? Lösemi olmuş bir bebeğin çocukluğunu yaşayabilmesi için ne yapabiliriz? Annesinin, babasının biraz nefes alabilmesi için, azıcık normal hayat sürebilmeleri için? Böyle bir durum yaşayan / tecrübe eden var mıdır? Bir öneri?

Akşam hastane çıkışı tam anlamıyla dağıldım. Eve gidene kadar yağdım, bardaktan boşanırcasına. İnsan böyle anlarda kendine acımasız davranıyor cömertçe. Öyle yaptım. Sıkı bir sorgulamaya girişti zihnim. Anneliğimi, yüreğimi, kocamı ve insanlığımı sorguladım. Eve girmeden önce park ettik arabayı, kocam kısacık iki kelamda bulundu. Aynen yazıyorum:

Değil mi ki sağlığımız yerinde, gerisi teferruat. Zeynep için ne gerekiyorsa yapacağız.

Hepimize sağlık diliyorum, dermansız dertler uzak dursun bebeklerden,
En çok da Zeynep’ten,
Cömert dualar,
Lütfen…

7 yorum:

  1. Dualarım, iyi dileklerim Zeynep ve ailesiyle.

    YanıtlaSil
  2. Allah yardımcıları olsun.Bir an önce sağlıkla evlerine geri dönsünler. Amin. Dualarımız onlarla.

    YanıtlaSil
  3. NE ZOR TANRIM NE ZOR..İMTİHANLARIN EN AĞIRI,EN DAYANILMAZI.SABIR VERSİN ANNESİNE,GÜÇ VERSİN,DUALARIM ELBETTE ONLARLA.
    BİR ARKADAŞIMIN ANNESİ 8 AY YATTI LENFOMADAN,KAYBETTİK SONRA ONU.ÇOK ÜZÜLMÜŞTÜM BİR SICAK YAYLA ÇORBASI YAPIP GÖTÜRMEDİM DİYE,İLK BU GELDİ AKLIMA..

    YanıtlaSil
  4. ne zor tanrım ne zor,sabır ver güç ver Allahım annesine..

    YanıtlaSil
  5. dualarım, şans meleklerim Zeynep ve ailesiyle...

    YanıtlaSil
  6. dualarım zeynep bebek için...Allahım lütfen şifa ver....

    YanıtlaSil
  7. Dualarım Zeynep bebek için..Bir an önce sağlığına kavuşması ümidiyle..

    YanıtlaSil